In primul rand exista doar o diferenta in acest ghid pentru cei care au NA din 1989 pana in 1993, care este legata de modul in care dai jos planetarele, dar o sa acopar si modul de dezinstalare al planetarelor cand ajungem la pasul respectiv.
Aveti doua optiuni de bucse aftermarket :
- la StrongFlex avem doua variante de duritate (!!!
recomandarea mea este sa optati pentru cele mai moi,
Street, pentru ca nu face nici masina sa tremure si sunt destul de confortabile pentru daily driving in continuare !!! )
Street ( 80SHA ) :
https://race-shop.ro/na-89-98/50478-bucsa-strongflex-suport-diferential-spate.html Racing ( 90SHA ) :
https://race-shop.ro/na-89-98/50477-bucsa-strongflex-suport-diferential-spate-sport.htmlAcum ca stiti ce si de unde sa cumparati, trecem la treaba
Pasul 1Se ridica masina pe elevator sau se pune pe capre astfel incat puntea spate sa fie in aer si se demonteaza rotile.
Se poate ridica fie cu ajutorul diferentialului si un cric tip crododil, fie de praguri, folosindu-ne de ranforsarile pentru ridicare
Pasul 2Se desface bascula superioara pentru a putea scoate planetarele din diferential si se slabeste surubul de la bascula inferioara pentru a putea misca fuzeta spre noi.
Pasul 3Cu un levier sau o surubelnita mare dreapta se departeaza planetara din diferential, se aude un clic cand iese si de acolo va ajutati de fuzeta pentu a avea loc sa o scoate.

!! La acest pas pot exista diferente intre modul de a scoate planetara.
!! Modelele din 1989 pana in 1993 au alt tip de diferential si planetare. Diferentialul are carcasa mai mica, iar planetara este cu flansa care intra in diferential.
Pasul 4Se desfac cele 4 suruburi care leaga cardanul de diferential si se scoate PPF-ul ( power plant frame )
Pentru PPF va atasez un filmulet din care intelegeti cel mai bine cum se realizeaza operatiunea
Operatiunea e de la minutul 2:48 pana la 5:15 !!!Pasul 5Desfaceti cele 2 suruburi mici de la prinderile diferentialului cu sasiul, apoi surubul mare care intra in sasiu
ATENTIE inainte sa defaceti suruburile mari, asigurati diferentialul cu un cric crocodil. Dupa ce scoateti din fiecare ureche( parte ) suruburile mari, diferentialul nu mai sta in nimic !!!
Pasul 6 Scoateti bucsele vechi. Aici aveti mai multe variante :
- la presa

- cu caldura si dupa aceea scoase cu o surubelnita dreapta prin bataie pe marginile de metal ale bucsei cu foarte mare grija sa nu stricam "urechile" diferentialului
Pasul 7Cu smirghel sau pila curatam urechea diferentialului de rugina si mizerie pentru o asezare perfecta a bucsei noua
[imgwidth=600]https://i.imgur.com/t2JS6Cv.jpg[/img]
Pasul 8Se instaleaza bucsele noi, eu le-am instalat cu mana pana unde s-a putut, iar apoi batute usor cu un ciocan cu capat de cauciuc.
Ar trebui sa intre foarte usor daca folositi si vaselina oferita de producator, speciala pentru instalare si mentenanta !
Pasul 9La bucsele de poliuretan StrongFlex trebuie dat jos cauciucul de pe suportii bucselor.
Fie incalziti suportii si cu o surubelnita dreapta dati jos cauciucul, fie alegeti varianta pe care am folosit-o si eu, adica cu un flex taiati cauciucul cat de bine puteti si dupa aceea daca mai ramane dati cu o pila cu granulatie mare
Pasul 10 Se instaleaza diferentialul pe masina in ordinea inversa a dezinstalarii acestuia !
OBSERVATIE : Bucsele StrongFlex au garantie pe viata, doar in cazul in care acestea sunt gresate o data pe an. Asa ca va recomand ca macar o data pe an sa va gresati bucsele de la diferential daca alegeti varianta de poliuretan.