Bateria stock e un
Panasonic AGM cu următoarele specificații:
Lungime: 235mm*Înălțime: 160mm*
Lățime (adâncime): 125mm*
CCA: 326
Amperaj: 32AH
*Pentru cei care caută alte modele e bine de știut că aceste dimensiuni nu sunt chiar fixe, ci pot fi depășite puțin. Pe înălțime e loc de mai mare decât originalul - sunt găuri amplasate și mai sus de care se prinde bara de fixare.
Despre bateria AGM:
The Miata OEM battery is an AGM (absorbed glass mat) battery with ventilation tubes. Lead/acid batteries can give off hydrogen when charging. A hydrogen/air mixture can be explosive if the hydrogen content is high enough. AGM batteries are less susceptible to hydrogen off-gassing than conventional wet cell batteries, hence they are safer in an enclosed space. The ventilation tubes also direct any off-gassing out of the trunk. For safety, make sure your replacement battery can be vented outside of the trunk compartment. Also the tubes reduce the likelihood of corrosive leakage into the trunk.



Eu am avut bateria originală PANASONIC până în iarna lui 2014 când și-a dat duhul. A ținut, deci, cam 16 ani

(am un sistem de alarmă și închidere centralizată care suge mult curent).
Acum o baterie
Bosch Silver Plus S5 52 A (non AGM) care se potrivește aproape perfect. Bara stabilizatoare stă puțin mai flexată... În orice caz, la ea se pot atașa furtunașele de evacuare gaz.
În cazul meu nu am atașat furtunașele pentru că îmi lipsesc muștiucurile de adaptare. În schimb am mereu grijă să curăț lăcașul bateriei (
l-am și revopsit cu grund anticoroziv) și am făcut o gaură în podeaua lăcașului pentru a mai lăsa un loc liber pe unde să iasa eventualele gaze.

De pe net am găsit că merge și un model
Bosch S4 (albastru):

Sau
Bosch S3 negru (la care se pot monta și furtunașele):

Am mai avut pe mașină o baterie
VARTA B19 Black 45A care m-a ținut mai puțin de un an. Se potrivea, totuși, în lăcaș.
