NB/NBFL - Sfaturi achizitie

  • 2 Răspunsuri
  • 602 Vizualizări
*

Vic

  • *****
  • 111
  • +14/-0
    • Vezi Profilul
  • Generatie: NB
NB/NBFL - Sfaturi achizitie
« : Octombrie 29, 2017, 11:39:29 p.m. »
Câteva sfaturi și sugestii de ținut cont dacă vrei sa îți cumperi un NB / NBFL

La ce mă uit? La ce să am grija?

1. RUGINĂ! Asta este marea boală la mașina asta. La NBFL mai mult, la NB o idee mai puțină.

   - Verifică pragurile (în special în zona șoferului, spre roata spate) și aripile spate





   - Lonjeroanele - aici e mai greu de verificat pentru că sub capotă de obicei nu se vede mare lucru. Apoi mai e și faptul că lonjeroanele de la NB ruginesc în profunzime în special în partea de dedesubt.

Atenție că de multe ori putem vedea rugină pe lonjeroane când ridicăm capota, dar ea de fapt să nu fie în profunzime, ci doar la suprafață și de multe ori de la alte elemente conexe, piese de metal ruginite care stau prinse de lonjeron.





   - În spate, în lăcașul de la baterie - apare rugină multă dacă nu e întreținută cum trebuie



Notă: E greu să găsești un NB sau NBFL fără rugină, așa că cel mai probabil vei găsi zone afectate pe mașina pe care ai pus ochii. Nu te lăsa neapărat descurajat, ci caută să determini dacă gradul de rugină e acceptabil pentru tine... dacă poate fi reparat rapid sau nu (dacă merită), dacă se vede urât, dacă e periculos etc

Chiar și dacă ai găsit o mașină aparent fără rugină, e bine să știi o vorba transmisă din bătrâni: "Nu există Miata fără rugină, ci doar proprietari care n-au căutat destul" :)
 
2. Scurgerile de apă - Dacă sunt înfundate e un semn că mașina nu a fost prea bine îngrijită și pot indica și alte zone afectate și ruginite din această cauză - zona din spatele scaunelor, zona de sub covorașe.

   - Scurgerile clasice din spatele scaunelor

   - Scurgerile din praguri





Rezultatul apei inflitrate sub covorul din spatele scaunelor...



Mai e si un canal din cauciuc ce coloecteaza apa de pe softop...




3. Alte elemente:

   - Uită-te atent la fulie când e motorul pornit să nu aibă vreun joc pe verticală sau orizontală, ci să învârtă cât mai rotund posibil.

   - Verifică atent pe sub capotă și pe sub mașină să nu aibă scurgeri de lichide / uleiuri - Dacă găsești scrugeri poate fi o problemă simplă (unele garnituri) sau poate fi mai complicat. Merită investigat suplimentar dacă asta ar fi printre puținele probleme descoperite...

   - Radiatorul - cu cât e mai maroniu, cu atât e mai aproape de sfârșitul vieții sale și va trebui schimbat. (asta cam e regula generală, deși mașina mea am luat-o în 2014 cu radiatorul maroniu și până la momentul scrierii a rezistat :D )

   - La accelerări să nu aibă hop-uri, să tureze normal și fără ezitări

   - Să nu scoată fum negru sau albastru când accelerează

   - Bate cu degetul prin multe locuri de pe caroserie să te asiguri că nu sunt zone pline de chit care au fost lovite sau, eventual, mâncate de rugină.

   - Fii atent ca martorii de bord să se aprindă când pui contactul și apoi să se stingă după ce pornești motorul (să nu cumva să fie scos/ars becul de Check Engine spre exemplu si astfel sa fie ascuns vreun defect...)

Evident, pe lângă aceste elemente te uiți și la altele, dar care pot fi mai deteriorate sau nu, în funcție de prețul mașinii:

   - Softopul
   - Tapițeria + volanul
   - Vopseaua
   - Jantele
   - Farurile
   - etc

Ce să am în vedere dacă vreau să iau o Miata?

1. Mașina nu e una neaparat PRACTICĂ, care să poată înlocui o mașină normală (5 locuri, portbagaj mare etc) în multe situații. Chiar și așa, o Miata e SUFICIENT DE PRACTICĂ pentru ceea ce este. Cu puțină atenție atunci când îți faci bagajul poți duce lejer o vacanță în doi. Am fost personal mai bine de o saptămână în vacanță în doi și ne-am descurcat :)

2. Nu e neaparat cea mai economic de condus mașină și, în funcție de suspensii, nici cea mai confortabilă. Depinde acum de la persoană la persoană pe ce drumuri mergi, prin ce hopuri dai, ce suspensii ai și tot așa. Pe de altă parte, nu sunt puțini cei care folosesc mașina drept Daily Driver :)

3. Iarna. E o mașină care poate fi condusă și iarna fără mega bătăi de cap, însă cu puțină atenție, în special pentru cei care nu o cunosc suficient de bine să o stăpânească îndeajuns. Cu pneuri de iarnă de calitate și cu multă atenție poate fi folosită și iarna fără probleme. În special dacă are și un LSD să te mai ajute ici-colo sau ABS.

Mulți, totuși, aleg ca iarna să bage mașina la hibernat (aici avem o listă destul de detaliată despre ce e bine de făcut și ce pași sunt de urmat ca să-i fie mașinuței ok peste iarnă: http://forum.mx5.ro/tuning-styling-exterior/intretinere-cum-pregatim-masina-pentru-iernat/ ) din diverse motive: de la sarea și nisipul de pe drumurile de iarnă care nu sunt cele mai prietenoase cu caroseria sau că mașina e mai joasă, la lipsa unei cheltuieli cu pneurile de iarnă (și altele) etc.

Alte sfaturi sau sugestii?

« Ultima Modificare: Ianuarie 05, 2018, 03:50:00 p.m. de Vic »
"Miata" - NB 1.8, brilliant black, LSD, tan interior

*

Vic

  • *****
  • 111
  • +14/-0
    • Vezi Profilul
  • Generatie: NB
Re: NB/NBFL - Sfaturi achizitie
« Răspuns #1 : Martie 05, 2018, 02:50:22 p.m. »
Apropo de treaba cu fulia, aici un exemplu:

"Miata" - NB 1.8, brilliant black, LSD, tan interior

*

Vic

  • *****
  • 111
  • +14/-0
    • Vezi Profilul
  • Generatie: NB
Re: NB/NBFL - Sfaturi achizitie
« Răspuns #2 : Aprilie 20, 2018, 12:55:04 a.m. »
Las mai jos și câteva prețuri de revizie și piese cele mai frecvent schimbate. Vorbim doar de prețul pieselor (piese bune, nu performance), manopera de la mecanic se adaugă în plus.

Revizie: Ulei - 150 de lei / Filtru ulei- 30 de lei / Filtru aer - 40 de lei / Filtru combustibil - 40 de lei
Revizie extinsă: Ulei cutie de viteze - 160 de lei / Ulei diferențial - 100 de lei
    Bujii - 10-15 lei (NGK, pe original)
    Fișe - 250 de lei

Kit ambreiaj - 600 -700 de lei
Kit distribuție - 300 de lei + pompă de apă 150 de lei

Plăcuțe de frână - 150-200 de lei
Disc de frână - 100-150 de lei

Radiator - 400-500 lei
« Ultima Modificare: Aprilie 20, 2018, 01:23:44 a.m. de Vic »
"Miata" - NB 1.8, brilliant black, LSD, tan interior