Reconditionare Mazda Mx-5 NBFL 2002

  • 0 Răspunsuri
  • 3508 Vizualizări
Reconditionare Mazda Mx-5 NBFL 2002
« : August 29, 2019, 05:47:54 p.m. »
Salutare tuturor!

Asa cum spuneam si pe grup am sa fac un post cu ce inseamna sa te apuci de reconditionat o mazda mx-5 nbfl. In primul rand pana sa incep sa povestesc pentru nu a ajunge in aceeasi situatie ca mine : 1) verifica amanuntit masina pe care vrei sa o cumperi - vezi postul cu sfaturi de achizitie 2) toate modelele au sa o sa aiba rugina asa ca incearca sa o intretii cat mai bine (in special curata zonele unde se stie ca o sa apara rugina - lonjeroane, aripi, praguri)

In Martie 2018 am zis sa imi fac un cadou frumos de ziua mea si mi-am cumparat o mazda mx-5 din 2002. Masina am gasit-o la Arad (eu fiind din Cluj-Napoca) si am rugat pe cineva sa o vada inainte sa ma duc eu sa o iau. Dupa ce am primit confirmarea ca masina e ok m-am suit in tren si m-am dus la Arad sa o iau. Obviously am crezut ca masina e buna dupa ce am verificat-o, inclusiv pe elevator etc., pentru ca am plecat cu ea acasa. Ca prima impresie cea mai mare problema erau franele dar in rest masina mergea foarte bine.

Dupa ce am ajuns la Cluj am fost cu ea la Sports Garaj (un service in Cluj la care se duc cam toti proprietarii de MAzda MX-5) sa mai fac o constatare si un necesar de piese. Pe la Mijlocul lui Aprilie deja aveam franele reconditionate (placute si discuri noi de laTRW + kit complet de reconditionare etriere).

Pana acum am trecut prin 2 service-uri si nici unul nu a sesizat ca ar fi o problema grava cu rugina.

Dupa ce m-am plimbat toata vara cu masinuta, fiind foarte multumit de felul cum merge si cu arata au inceput sa apara primele semne de intrebare o data cu aparitia unor pete de rugina la praguri. Nu am bagat de seama chestia asta decat toamna tarziu pe la sfarsitul lui Sep
inceputul lui Oct dupa ce au inceput ploile, noroiul etc. Dupa o spalare pe dedesubt am inceput sa observ ca a inceput sa apara rugina serioasa pe lonjeroane. Cand am inceput sa bag surubelnita au inceput sa para si gaurile... >:( Houston we have a F.....G BIG PROBLEM!!!

Dupa ce m-am linistit un picut am stat sa ma gandesc daca sa o repar sau sa o dezmembrez direct. Adica sa pierd bani sau sa pierd ceva bani :). Pana la urma am decis sa o repar pentru ca imi placea masina si parca merita o a doua sansa. Asa am ajuns sa vorbesc cu baietii de la GTF Auto Consulting Cluj.

Dupa ce am agreat un pret de 2000 de eur initial au inceput lucrarea - asta era in Nov 2018. Dupa ce s-a scos motorul si au inceput sa demonteze masina surpriza a fost si mai rea decat mi-am inchipuit. Aproape toata partea fata era ruginita (aripi, lonjeroane, compartiment motor etc.), pragurile erau la fel de ruginite, aripile spate si inclusiv portbagajul. Teapa totala la cumparare se cheama asta. Pe parcurs mi-am dat seama ca cel de la care cuparasem masina a facut o investitie minima de spoit masina pe dedesubt pentru a ascunde adevarata problema.

Durata restaurarii partiale a masinii a fost de 8 luni de zile. Pe langa curatarea, fabricarea, inlocuirea tuturor partilor ruginite,  tratament antirugina, mii de ore de lucru mai sunt si alte cheltuieli ascunse pe care trebuie sa le iei in calcul de genul : sablarea bratelor, inlocuirea bucselor, suruburi rupte, inlocuirea anumitor elemente ireparabile etc. alte cheltuieli care apar ar fi cele de ordin estetic pentru ca daca te apuci de o lucrare de asa anvergura trebuie rezolvate toate (softtop rupt) pentru a avea un rezultat cat mai bun. Initial am plecat cu ideea ca masina nu o sa fie vopsita integral din nou dar dupa ce am vazut cate elemente de tinichigerie au fost schimbate am decis sa o vopsesc toata. Din pacate decizia a venit doar dupa ce motorul a fost pus inapoi si vopsirea s-a facut fara ca masina sa fie total pregatita de vopsit.

Total a ajuns undeva la peste 4000 de eur. Sigur nu merita pentru ca banii aia nu ii mai recuperezi niciodata. Pentru mine a meritat totusi pentru ca astazi ma plimb din nou cu masina si macar o sa mai faca asta inca cativa ani. O sa vedem ce o sa fie mai tarziu :).

Poze despre toata povestea gasiti aici https://photos.app.goo.gl/hBARF8WjEJnopGAa8
L.E. Mai multe poze https://photos.app.goo.gl/EYg8pNCrn9hVCcku5
Topo care a lucrat pe masina are poze si pe contul lui de Instagram @v.lorant
« Ultima Modificare: August 30, 2019, 04:31:33 p.m. de Razvan Paparau »